Czym jest atrybut marki i jak go wykorzystać?
Atrybuty marki to określenia, które definiują to, czym jest dana marka. W trakcie jakiejkolwiek interakcji wybrane cechy powinny kojarzyć się odbiorcy bezpośrednio z marką. Według specjalistów jest to podstawowa część strategii, która dyktuje dalsze kroki takie jak na przykład wybór koloru do logo.
Definiując atrybuty marki z https://commplace.pl/blog/atrybuty-marki-a-budowanie-przewagi-konkurencyjnej/ można skutecznie zwiększyć sprzedaż, utrwalając świadomość marki u odbiorców. Takie unikalne właściwości to obietnica standardu, który spełnia oczekiwania klientów – to one odróżniają od siebie produkty i usługi, wpływając na decyzje zakupowe konsumentów.
Budowanie wizerunku pracodawcy jako strategia marketingowa
Promowanie marki to jedno, jednak, aby firma mogła funkcjonować niezbędny jest zespół pracowników. Wpływ na funkcjonowanie organizacji ma wizerunek pracodawcy – jeśli jest to „pracodawca z wyboru”, a nie z konieczności, firma będzie przyciągała najlepszych specjalistów, co pozytywnie przełoży się na efekty pracy.
Employer Branding skupia się na dwóch obszarach: wewnętrznym i zewnętrznym. Marketing zewnętrzny ma docierać do potencjalnych kandydatów – polega na udziale w targach pracy i dniach specjalnych na uczelniach, promowaniu firmy w social mediach itp. Działania wewnętrzne mają budować przyjazną atmosferę w organizacji, dlatego polegają na dbaniu o prawidłową komunikację czy oferowaniu benefitów takich jak firmowe eventy (https://commplace.pl/blog/bankiet-firmowy/), kursy i szkolenia, dzięki którym pracownicy mogą zwiększyć swoje kwalifikacje.